ratemma

Alla inlägg under september 2011

Av ratemma - 23 september 2011 18:39

Hittade en rolig mall (här) då jag satt och donade på nätet.
Självklart så måste jag juh bara testa!


Här är mitt resultat:



 




   

   





   

Använde mig utav clear embossing powder...


 

   

   

I stället för att fästa taket i "presenten" så limmade jag fast ena sidan så att de blev en liten ask...

   


 

Av ratemma - 23 september 2011 18:30


Har länge funderar hur jag ska förvara mina 4x4" die´s...

Inte för att jag har så många, men de kom som i skuggan då de låg i lådan...

Då jag var på en affär så hittade jag en CD-väska för hela 20 kronor som får duga så länge... Vill inte klippa sönder visnings bilderna förrän jag är säker på hur jag vill ha dem...


 


   





Av ratemma - 17 september 2011 17:58

Hittade en rolig tutorial här i fredags och jag fick bara lov att testa!
Här kommer länken, dock är den på norska, men kan jag tyda det så kan ni..!

 

Jag ändrade bit C till 8x9 cm från 9x9 cm, eftersom den inte annars skulle ha fått plats. Vet inte om de är ett skrivfel eller om de är jag som har gjort fel någonstans...

  

De stod som inget mått på hjärtat... Klurade ut att de passade bäst om jag klippte den 10x10 cm... Klura och klura... Jag chansade...




               



Detta är mitt bidrag till Pysseltagens månadstävling, där man ska göra ett "kyra på dig"-alster, nu saknas de bara att någon blir sjuk!

Alltid bra att vara förberedd..!

 


   



   

Av ratemma - 14 september 2011 19:32

Här kommer en LO med en av mina hundar.

De är Blaze som får stå för modelleriet!

 


Köpte lite knappar vid senaste beställningen (My Minds Eye - Wild Asparagus Button Box) och då fick man med nå härliga band som jag inte kunde låta bli...

     Hittade även en swirl långt nere i en låda som jag klippte sönder och använde.


 

Metalldekorationen hittade jag på GeKås (finns säkert på många andra ställen). 

Dock så var de en ljus bubbelstickers med ordet KRAM i, som jag inte tyckte passade in.

Men den var lätt att pilla bort och ersätta med eget.


             


Man kan tro att jag endast har en die´s...

Men riktigt så är de inte...

Har en hel del av Tim Holtz Sizzix bigz die´s, men denna är, som ni kanske ser, en favvis...

 


 


  


Av ratemma - 7 september 2011 19:59

I min lilla etta på 40 m2 så är de inte lätt att få plats med allt utan att den känns "överfull".

Tidigare hade jag min hörna framför balkongdörren i "rummet" och de kändes inte riktigt bra. Innan dess så kånkade jag fram och tillbaka allt mellan skrubben och köket...

Förra veckan ockuperade jag köket och denna gång på riktigt så nu får jag känna efter om jag saknar köksbordet...

  

Kändes bara bra...

Har inte fått allt i den ordning jag vill ha de, men här kommer en smyg titt:






 


Av ratemma - 7 september 2011 19:27



...Enkelt att göra själv...


Jag använder mig utav: Två blomstansar (blomma+annan formad blomma, går lika bra med en stjärnstans), kaffefilter (eller något papper som är lätt att forma, t.ex Mullberry), tång, lim, nål, mini mister och stjälkar som jag har klippt av från rosor jag har använt (man kan självklart använda blomtråd).



Stansar ut 6 blommor, klipper lite mellan kronblanden och gör ett hål i mitten på dem. Gör en "knut" på stjälken och trär på en utstansad blomma, klickar dit lim och klämmer till lite tills de ser ut som en rosknopp. Trär på nästa blomma, klickar lite lim och formar. Gör likadant med resterande.

(De är lättare att forma om man blöter dem lite med vatten.)

Stansa ut 1 "stjärna", gärna i grön, gör ett hål i mitten och trä på som de övriga. Denna behöver du inte blöta.


Sen är de bara att ställa på tork.


De är en fördel om man har ett lim som torkar fort, dock funkar de med ett vanligt, bara lite mer pill...


Antingen färgar man kaffefiltret innan man monterar ihop dem eller så kan man distressa i efterhand. 


 


 
 

Av ratemma - 7 september 2011 19:14

... Är klar...

Så här blev den:





   

...Blandat köpta och gjorda rosor... 


...Embossat en ren och lyckades att inte bränna mig själv denna gång...

 


...De enda knapparna som fanns på GeKås kom till användning...

 



   


     


Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards