ratemma

Alla inlägg under oktober 2015

Av ratemma - 30 oktober 2015 02:30

...Lyckliga jag som har fått ännu en ljuvlighet i brevlådan!

  

De är Karin (Kada) som har varit i farten!

Här har hennes underbara blogg: https://kada72.wordpress.com/ som är fylld med gosaker..!


 

Hon gör de verkligen inte lätt för en..! Kolla brevet! Men jag lyckade rädda de mesta, jag gick underifrån!  Dock var de förgäves då karln hade rivit bort frimärkena då jag var ute med vovvarna! Morr! Tur han är söt!

  

Men titta vad som gömde sig däri:

 

Ljuvligt! Ljuvligt!

  

 

Åh Halloween-tema! Passar utmärkt att man får njuta lite av denna då man jobbar hela helgen! ”Ooooh” , ”Aaaah” och även denna gång en skrattande karl! Fiiint jue!

  

 

Titta vad läckert! Förlåt för den suddiga bilden…

 

Och titta på denna skönhet! Har varit på jakt efter sådana till min fars minialbum, denna är juh PERFEKT!

Tack tack tack tack! Att du ens kunde skilja dig från denna!?!

Hoppas att du inte har ångrat dig, för den kommer inte tillbaka! Hehe!

  

 

Allt mumma matchar hennes brev!

Och de dolde sig en liten överraskning:

 

Mitt allra första ATC!!!

LOVE IT!


TUSEN TACK, Karin, för de underbara brevet!

Nu tycker jag lite synd om du då jag limmat fast de mesta på ditt!

  

Kram på du!


/ RatEmma


Av ratemma - 28 oktober 2015 13:51

Titta vad som gömde sig bland all reklam:

  

 

Vet inte hur länge jag beundrade den innan jag vågade trä utav bellybandet!

De är juh så fiiiiiiiiiint!

(De urgulliga papperet där under höll de varmt medans den arbetade sig upp genom Sverige!)

Love IT! Love IT! Love IT!

  

De är underbara Maria som har varit i farten!

Hennes blogg hittar ni här, fortfarande full med inspiration och glöm inte att glutta bland hennes YouTube filmer!


 

(Datorn är inte min kompis idag, fick inte bilden att stå!)

Åååh... Waw... Oooh... Älskar, ja vad heter de nu? Eh, jag säger dinglet! Den söta burken, fjärilskapsyl, charms och all kristall! Me likes!


Känner mig som ett barn på julafton!

  

Titta vad fina skedar! En höll mitt underbara brev stängt och den andra fann jag i en ficka!

Vill åh kunna göra!!!!

Så fort jag bloggat ska jag skynda mig över på hennes YouTube kanal och kolla om de finns en tutorial!!!

Om inte: -Maria! Tutorial, tack!

  

Den ena ska få pryda min bilnyckel!

  

Nu till själva brevet:

 

Jah... Vart ska man börja?!

Karln satt och skrattade åt mig då jag gick igenom fickorna!

Frågade tillslut om jag kunde nå mer ord än "Titta","OOooo", "Meh" och "Aaaaah"!

Fanns juh så mycket mumma att kolla på jue! Sen måste man juh få klämma och känna!

  

  

Och även fast framsidan var full med mumsigheter så var de ännu mer på baksidan!

Hon skickade bland (MYCKET) annat med så jag kunde göra lika fin(a) kapsyl(er) som hon hade i sitt dingel!

Love IT! Love IT! Love IT!

  

Åh! Höll på att glömma! Hennes brev var en liten bok (till höger om PL)!

Får man "låna" den idéen?!


TUSEN TACK för de underbara brevet!

De värmer en kall dag som denna!

  

/ Rat Emma




Av ratemma - 28 oktober 2015 11:36

... Paket damp ner i brevlådan....
Intalade mig själv att jag behövde nå småsaker, så efter lite klickande hos FROSTnollåtta (frost08.se), blev de detta:

Massa mumma!
Jag är svag för metall, de kanske märks!
Man kan inte få nog, iallafall inte jag!


/ RatEmma

Av ratemma - 18 oktober 2015 09:15

... Pocket letter...

Denna gång har jag använt mig utav Prima Marketing - The Archivist 6" papper + ATC kort!

  

Detta ska till en trevlig prick i södra Sverige, nämligen Maria! Ni hittar hennes underbara blogg här och hennes YouTube kanal här! Hon bjuder bland annat på massa härliga tutorials!

   

 

Bellyband, tårtpapper och dingel... Luftballongen är från ett Marion Smith papper...

 

Lite nyckel-tema...

 

Även en liiiiten söt bjällra som klingar sött då man rör i den...

  

Så till själva brevet:

 

Dessa papper är lite tuffare än Maja design papperna, så jag försökte hålla mig borta från spetsen...

Gick väl sådär...

  

Textstämplar: Scrapberrys / 7Gypsies Fjärilar: Slöjd detaljer / Kaisercraft

 

Då huvudet är dumt får fingrarna lida... Glömde ännu en gång att köpa superlim, så de var till att greppa nålen..! Lite rogivande ändå, men de går inte snabbt!


Textstämpel: Scrapberrys

 

Och själklart blev de ett shaker card...

Hade turen att min eiffeltorndie passade perfekt till primas eiffeltorn!

Titta här!

  

 

Hade tänkt att göra samma baksida som det tidigare brevet, men insåg att vissa fickor skulle bli för bulliga, så de var bara att släppa den tanken... Men tur nog hade jag små plast påsar hemma som passade perfekt i fickorna... Var bara att fylla och tejpa igen...

   

De var allt för denna gång!
Ha de gott!


/RatEmma


#PocketLetter #PrimaMarketing

Av ratemma - 14 oktober 2015 12:17

Die-namics + Prima Marketing =   



 

Av en slumt så upptäckte jag något då jag satt och knåpade med mitt senaste pocket letter...

Titta:

 

De passar perfekt ihop!

Vad har jag lärt mig av detta? -Va inte så noga att städa undan på bordet..!


Då mina plattor till Cuttlebug:en lämnar mönster på mina diecuts så har jag börjat ha kopieringspapper mellan och då jag letade efter något hamnade just detta på denna ATC kort...

Vips kan man göra shaker cards!

  

 

...Och de utstansade tornet blev läckert de med...


Här har ni en liten försmak på mitt kommande brev:

 

Bara att skaka på!


/RatEmma


#PrimaMarketing #Die-namics



Av ratemma - 12 oktober 2015 19:43

... Ett litet paket...


😝


Klickade runt på Pysseltagen(.se) och vips så hamnade detta i brevlådan:

 

Mycket mumma!

Maja design, Marion Smith och Tim Holtz är aldrig fel!

😜


/RatEmma




Av ratemma - 7 oktober 2015 19:09

... Har de nått fram till Kanada..!

😄

De vart två Emmor i detta klipp, jag är nr 2!

😝

Känns skumt att se mitt brev på YouTube!

Skönt att de kom fram helt iallafullafall!


/ RatEmma


Av ratemma - 7 oktober 2015 04:15

Hejsan hoppsan igen!

Då var de dags att visa upp ännu ett pocket letter! Fick frågan att byta med underbara Karin/Kada och självklart ville man de!

  

Hennes underbara blogg hittar ni här!

 

Lika men ändå olika... Även här blev de ett litet bellyband och tårtpapper... Turligt nog så är hon juh svensk, så jag fick användning av mina svenska stämplar... Buren kommer från Prima, fjärilen: Kaisercraft och texten: K-Design... 

 

Lite dingel är som sagt aldrig fel! Min mamma hade alltid en turpeng i sin börs då jag var liten och jag blev så glad då jag hittade pengacharms:en, de var så lik hennes... Tur kan man aldrig få för lite utav!

  

Nu till själva brevet:

 

Även denna gång var de Maja Design papperna som fick arbeta, nu i sina blå toner...

De bästa med att göra pocket letters är att man använder sina stämplar... En nackdel är att man suktar efter nya! Hehe!


Text stämplarna: Bildmålarna + 7 Gypsies, buren: Slöjd detaljer och fjärilen: Kaiserkraft.

Stansarna: Fjärilen: Joy crafts, övriga: X-cut.

 

Min allra första shaker card!

Enkelt och roligt, men hur i rackarns gör ni för att paljetterna inte ska bli statiska och fastna i plasten?!

Eller, de kanske bara är jag som lyckas..!
  

Aja... De lever om så där extra trevligt då man vickar den...

Undra vad brevbärarna tänker... Vet inte hur många paket man vickade på då man stod och sorterade, ständigt funderandes på vad svenska folket skickade åt varann! Eller... Som alltid... De kanske bara var jag..!

  

 

Man lär sig av sina misstag! Denna gång åkte nålen fram direkt och papperna + spetsen syddes fast direkt!

Fick tipset att testa superlim, glömmer dock alltid bort att köpa, men jag var beredd på att sy... Så de blev inte lika mycket svordomar!

  

 

Stötte på en tjej på YouTube som använde färdiga kort i sina pocket letters... På så vis blev de nio olika överraskningar... Okej då... Åtta iallafall... Och då jag hade kraftfärgade hemma fick de bli grunden... Kortade utav ena sidan och bigade den andra... 

Blev en rolig detalj... Dock lite svår att stänga då vissa blev lite överfyllda...

  

De var allt från denna gång!
Hoppas att ni har de extra mysigt så här i höstkylan!

/ RatEmma



#PocketLetter

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards