ratemma

Alla inlägg under juni 2012

Av ratemma - 22 juni 2012 20:03

... Har man nu färgat...

Den blev som den blev, men man lär sig väl med tiden? 

 


 


Använde mig utav vattenpenna och distress:er, har inte införskaffat några pennor då jag inte vet om de är nå för mig och jag måste nog erkänna att de är liiiiite för söta..!

  


Jah.. Nu får denna ligga på hyllan en stund, vet i rackarns vad jag ska ha den till, har inte börjat dona med kort än... Fortfarande inne i min "alter-period", som kanske märks..!
Men de var otroligt roligt att dona på med... 

 






 



Av ratemma - 16 juni 2012 21:01

Ännu ett alster klart efter två härliga dagar framför mitt lilla bord..!

 


Denna gång är de en bokstöds duo som har värmts fram ur askan från en LP-skiva...

De var en julskiva som fick offra sig...

 


Detta är mitt bidrag till Scraphuset´s  månads tävling:


 


 

"A good beginning"...


         

 Rackarns... Detta var ett stans-projekt... Tror att jag stansade tills jag droppade..!

  

 :at kommer från Ronjas koppel...

De ramlade lös och sedan dess legat och skräpat, men nu kom de till användning...

  



Makes a good ending...




 


 

Min älsklings-stämpel fick sitta på baksidan!

   


        

Glömde ta en bild från framsidan då jag väl tog kort, så de fick bli en snabbis bild...

  











 





   

   

   

   









   


 
Av ratemma - 14 juni 2012 22:20

Tacka vet jag clearstamps, då vet man vars allt kommer...

Har alltid dragits till dem, men nu har man införskaffat sig annat, man har väl blivit "vuxen"...

  


Men... Hur i rackarns gör man de då man ska pricka utav en utstansad tag´s...

Vågade inte ens försöka pricka utav den då jag vet hur jag är...

Så... Gjorde ett lite "hemma bygge" då jag inte visste bättre:


   

Satte stämpeln på "underlägget" och tejpade fast pappers tag´s:en på akrylblocket, sen var de bara att stämpla på...

Fungerade bra, då såg man lite bättre...


 


Nån som har nå bättre förslag??

Måste sätta mig och googla lite känner jag...

Hahaha...









 

Av ratemma - 14 juni 2012 21:24

ÄNTLIGEN har jag scrapat utav mig lite!


De blev ett bidrag till ROX Stamps månadstävling!

Man skulle scrapa med något gammalt, något nytt, något blått och något sytt + minst en ROX Stamps stämpel...


För min del blev de en tårtbit och här har ni den:



           

Blått papper, nya saker användes (ROX stamps stämplar+dies, glitterlim, charms och säker nå mer), gammalt armband fick bli hattnålar och sen har jag sytt ihop "grädden"...

Åh självklart så har jag ROX Stamps-stämpel, t.o.m två... 

  

 


   


Var roligt att pilla ihop blommor igen! Känns UNDERBART att få ut lite "scrap" ur kroppen...

  

 


   


ROX Stamps UNDERBARA stämpel och tillhörade dies har jag använt mig utav...

Sen är de det vanliga Tim Holtz och Martha Stewart fjärillar...

  

 


 


 


         


Syns inte så bra, men har embossat en swirl på locket...


 


 

Och vips så har vi min alldelens EGNA stämpel som ROX Stamps knåpat ihop till MIG!

 

En annan bra sak med min personliga stämpel är att den passar PERFEKT till en av XCUT NESTING DIES - SCALLOPED CIRCLE´s...


Fjärillen är en gaaaaaaaammal stämpel som jag hittade i mina gömmor... Tror att den har följt med mig alldelens från början...

   


Ett riktigt ROX Stamps alster (nästan) då till och med charms:en kommer därifrån..!

 











   



Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards