ratemma

Alla inlägg under oktober 2011

Av ratemma - 26 oktober 2011 21:37

Idag har jag roat mig med att dekorera min lilla postbox... Hittade mallen här.


Så här blev min:


     

Hade mycket spillbitar som fick komma till användning... Både i pappers- och swirls väg...

 




   


Den blev rätt så liten... Men söt är den väl?

  

Självklart går den att öppna...

  


   

Embossade vita "raknor" på alla sidor...



 

   



Av ratemma - 25 oktober 2011 20:53

Idag blev man klar med min tag som jag bara hann börja på förra gången...


Så här blev den:


Framsidan

  Baksidan



Visst kan ugglor vrida helt på huvudet? Nu blev jag osäker...

 


Man ser inte riktigt på bilden, men de är plast mellan gallren och de har jag duttat lite med alco ink. så de skimmrar lite...

Använt bla. Tim Holtz die, Qk´s die och Martha Stewarts edge punch.


Detta är mitt bidrag till månadens utmaning hos pysseltagen!



     

Av ratemma - 18 oktober 2011 10:25

De man haver då man sitter och pysslar på...

  


Här torkar banden på botten av korsetten...

 

Här är de blommorna på sidan och handtagen som ska torka, sen var de perfekt att dutta på med stickles, två flugor i en smäll...


  

 

  
Av ratemma - 17 oktober 2011 16:32

Nu har man testat på att göra en korsett...

Lite pill, men de var relativt roligt..!

 


Här har ni resultatet:


 


      


  


 




     

Jag har blivit förälskade i mina nya blom-stansar!

Tycker om stuket på blommorna.. Om man får säga de själv?

 

Fjärilarna är Tim Holtz Movers & shapers, de är guld embossade på undersidan... Kameran fick slut med batteri...


Mitt bidrag till Svensk scrapbookings månadstävling.



    

   

   

   

   

Av ratemma - 14 oktober 2011 20:53

Hittade mina metall ramar som jag fick i ett fyndpaket jag beställde för läääääääääääängesen och de passade utmärkt till mina Movers & shapers, inte för att jag har så många... än...

  

Nu slipper man gömma undan dem och de kanske gör att man inte glömmer dem...

  



 



Av ratemma - 14 oktober 2011 18:09

De senaste två turerna till mitt scrap-mecka har jag donat på med en kista...

Hittade en mall, men jag följde den bara till 60%...

Jag gick min egen väg...


Här har ni resultatet:


 

(Spindelnäten är clear embossade)

 

Här kommen min twist:

      

   

Gjorde så att de blev en "lucka" man öppnar, så själva kistan är i "en del"...


Och sen fick jag juh bara lov att göra något att ha i kistan, så de blev detta:

  

   

               

"i love you"

De bästa med detta är att jag fick använda många stansar... Så nu kan man köpa nya med gott samvete..!

  


Köpte tre nya blom-stansar på Panduro då jag var i Sundsvall, så jag gick loss och gjorde blommorna. Spindlarna hittade jag på samma veva, dock på Dollar$tore... Aliminium tejpen är från Biltema, mycket kul att jobba med, dock tror jag att jag gick lite i överstyr..!

 

Men de funkar väl? 


 


   


Av ratemma - 4 oktober 2011 22:15

Hittade en beskrivning på hur man gjorde en barnvagn...  

Dock så ändrade jag lite då jag inte hade allt t.ex Spellbingers Scallop Circle... Jag vågade på själv på en cirkel som var ca 11-12 cm...

 


Här kommer bilderna:


           

Huvva vilket kladd! Hjärnan var då inte med mig idag... Men efter många om och men så blev de en vagn... Nja... Iallafall ett försök till en vagn..!

Nu kan man lägga den beskrivningen på hyllan ett tag..!

 


   

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards