ratemma

Alla inlägg under november 2015

Av ratemma - 12 november 2015 08:15

Jag har haft några funderingar på vilka ändringar jag har gjort på mina Minioner "Carl" och "Casey"

Här hittar ni orginalmönstret!

Som sagt, jag är en nybörjare på detta, men här har ni mina anteckningar:

 Kan dock bara engelska förkortningar...

  


Ögat:
R1: 7 SC i en magic ring
R2: 2 SC i alla
R3: SC 1, 2 i nästa SC
R4: SC 2, 2 i nästa SC
Fortsatt öka tills ni är nöjd med storleken

Rx: SC i alla

(Rx: SC i alla i minionens färg)


Samma mönster för pupill och iris, bortsett från parantesen. 

Goggles:
Virkade en cylinder som jag sedan vek dubbel och virkade ihop kanterna.

CH tills du ser att det passar runt ögat, SL i första maskan
SC i alla tills du är nöjd med tjockleken, tänk att den ska vikas dubbel...

Hängslena:
Gjorde jag en maska bredare...
CH 4
R1-2x: SC 3, CH 1, vänd

Armarna:
Skulle rekommendera att du gör dom då du har fäst fötterna, mina blev en aning lång då jag följde mönstret...

Armarna på Evil minion gjorde jag längre då deras händer släpar i marken...


Handskarna (basen):

(Följ hennes till rad 7)

R8: 2 SC i varje

R9: SC 1, 2 i nästa


Skorna:

(Följ hennes till Rad 11)

R12-13) SC i alla


Byxben:

CH 24, SL i första maskan

R1: SC i alla

R2: SC 1, 2 i nästa

R3-4 SC i alla

Trä över skon, virka ihop (SC i sista raden på skon och första raden på byxbenet) tills du är nöjd med längden på benen.


Bara att lämna en kommentar om ni funderar på nå..!

Som sagt, detta är bara de jag antecknat...

   

/Rat Emma

Av ratemma - 3 november 2015 14:30

... Jag har ett problem...

-Hej jag heter Emma och jag är fortfarande en shoppoholic!
Men ack vilket roligt beroende!

Efter lite klickande så hamnade detta i min brevlåda:

"Behövde" några julstämplar dock följde lite annat med..!

Mina köpstopp går verkligen inte bra... Man skulle behöva en stöt då kortet kommer fram!
Hehe!

/ RatEmma

Av ratemma - 3 november 2015 13:44

... Har landat på mitt bord...
:)

Lite shabby chic och jag kan faktiskt erkänna att jag nöjd med den!
Lite små pillig att virka, men jag gillar verkligen resultatet!

Har sakta men säkert börjat virka doilys har dock lite svårt med att läsa mönstrena, men jag är envis!
;)

/ RatEmma

Av ratemma - 2 november 2015 20:30

... En liten shoppingtur...
Fick med mig lite mumma hem..!

Hade turen att fynda lite metall... Jah... Som sagt, man kan aldrig få nog!
Hehe!
Ramarna hittade jag på en loppis, en tjuga var de väl värd? Och sen stötte jag på några söta bokmärken som sökte sig ett hem..!
;)

/ RatEmma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards