ratemma

Alla inlägg under september 2015

Av ratemma - 25 september 2015 05:44

Mina försök till att läsa mönster fortsätter...

Måste dock erkänna att de blev några ändringar även denna gång...

Men den är iallafall inte avig!

  

Möt Casey:

 

Lite svårt att se alla detaljer på hans svarta snickarbyxa, men han har en framficka och byxben precis som "Carl"...

 

Utgick från samma mönster, blev dock till att fundera ut tänder, mun, ögonlock och hår själv...

Plus gjorde jag samma ändringar som tidigare...


(Här hittar ni min Carl!)

 

Munnen och tänderna är virkade för sig och sen dit sydda...

 

Då en "Evil Minion" har längre armar var de juh ett måste att även min skulle ha de..!

  

 

Sydde dit fingrarna på så sett att de skulle se ut att han hade sina berömda "ryckningar"...

 

De gick åt mycket garn åt håret...

 

(Denna bild är tagen på första raden hår)

Blev lite orolig då jag såg hur tjockt de blev efter jag hade fäst allt...

Ännu tjockare blev de då man hade särat på alla trådar, men de försvann mycket då man kammat igenom allt...

 

Fortfarande mest nöjd med att han har fungerande knappar!

Hahaha!

Okej då... Efter allt pill med håret och oron att de inte skulle fungera, så är håret de som jag är mest nöjd över!

  


Och självklart...

 

... Kan även han klä utav sig..!


De var allt för denna gång!

Ha de gott!
/RatEmma


#Evilminion #Crochetpurpleminion

Av ratemma - 24 september 2015 05:44

Kunde inte motstå att testa mig på ett Pocket Letter...

Och med lite pirr i magen så postade jag faktiskt detta igår kväll, så idag börjar den nog sin långa resa mot Kanada!

En tjej på Youtube firar sina 3500 prenumeranter med en liten utmaning och då jag följt hennes kanal ett bra tag nu så passade jag på och fråga om hon ville ha ett från detta avlånga land!

Återstår att se om jag har turen att de når henne helt..!
  

Här kommer lite bilder iallafullafall:

 

Detta lilla "brev" har ställt till med många problem för min del... Så när tiden blev knapp så fick de bli ett enkelt "belly band" med ett tårtpapper, lite spets och ett wellpapp hjärta... Stämplarna kommer från Prima (fågelburen) och Slöjd detaljer (fågeln)... Själva bandet på buren och fågeln är färglagda med distress inks... Wellpappen, buren och den lilla fjärilen är embossad...

 

Lite dingel är aldrig fel... Seambindningen är tefärgat...

 

Gjorde en enkel liten kapcyl charm med flera lager clear embossing pulver... Den lilla fjärilen är embossad och dit limmad för att den ska se ut som om den har landat där...

 

Då jag ville ha en längre pärlhattar (eller vad de nu kallas) gjorde jag min egen utav en metalldekoration... Går lätt att rulla ihop och för att den ska hålla formen är de mindre pärlor innuti...


Nu till själva brevet:

 

Använt mig utav Maja Design papper... Detta var lite klurigt för min del... Är juh så svårt att scrapa platt... Så de blev mycket spets och metalldekorationer...

 

De är så svårt att fota med allt skimmer från platsfickan... Som sagt, mycket spets och metall...

   

Täckte hålraden med papper och lite till spets... Här stötte jag på problemet..! Använde juh självklart lim och lät de torka över natten... Dock upptäckte jag att de inte ville hålla... Så jag limmade lite till...

 

... Gjorde samma sak med spetsen på motsatta sidan... Men icket... Testade även limpistolen... Men icket... Så jag tog fram min gamla huskvarna och trodde att allt skulle lösa sig snabbt och enkelt... Men icket... Då jag sytt allt insåg jag att undertråden ej ville fästa, hur jag än försökte... Så de var bara att greppa synålen och börja handsy... Man får kalla de lite shabby chic!

  

Vilket lim fäster på plast?!

 

Fyllde fickorna med mina favoriter och för att de inte så åka ut gjorde jag små påsar... Brevet låg på torkning då jag tog bilderna, blev te-färgat, de åkte självklart in i mitten...

Jag blev så glad då jag såg chokladmynten på affären... Tyckte de var passande..!


Har varit en utmaning, men ack en rolig en!

Nu håller man tummarna att de når fram!


Ni som undrar vad jag betalade i frakt: Den gick in i en påse storlek M så de blev 49+40kr...

Nästa gång vet jag att de ryms lite mer go saker då jag var inkörd på att den inte får vara tjockare än 3 cm, vilket inte stämde... Iallafall inte på dessa påsar...


Ha de gott!
/RatEmma


Av ratemma - 24 september 2015 04:32

... Jah...

Tråkigt nog ska Creativicas blogg läggas ner...

Och i söndags bjöd jag på en liten tillbaka blick på min tid som designer...

I nästan tre år fick jag vara en del av ett underbart gäng, utan dom skulle jag nog inte hålla på med scrapbooking i den utsträckning som jag gör idag!

Utan Creativica hade jag inte hittat min kärlek: Inka Gold och jag skulle framför allt inte ha dissikerat så många underbara Maja Design papper!

  

Vet inte hur många gånger jag mätte innan jag vågade börja klippa i dessa ljuvligheter, nu har jag upptäckt att man kan aldrig göra fel med Maja!

Utan Creativica hade jag fortfarnde suttit där i min trygga vrå och inte vågat tämja på gränserna!


Tusen tack till Kada som gav mig chansen att utvecklas! Och tack till resten av DT-gänget för all inspiration!


De sista vi skulle göra var att inspireras utav media och sen skulle man använda metalldekorationer...

Satt länge och klurade tills jag kom på att jag skulle inspireras utav en artikel som gjorde mig glad... Nämligen då VK skrev om fågelskådningen i Umeå...

Fågelskådning = Vår = Snart sommar = Emma GLAD!

  

Så här har ni resultatet:

 

De blev en liten ask i form av ett hjärta och självklart fick en liten pippi med bo bryda den..!

Ni hittar inlägget här nu till resten av bilderna:

                 



Av ratemma - 24 september 2015 04:26

Ännu en artjournal åt Creativicas blogg...

Denna gång lekte jag med distresser och embossingpulver... Här har ni resultatet:

 

Mycket enkel, men ack så rolig att göra! Ni hittar inlägget och lite hur jag gått tillväga här...

   

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards