ratemma

Alla inlägg den 12 september 2019

Av ratemma - 12 september 2019 10:21

Här kommer ännu ett snabbt projekt!
Hittade denna video på youtube https://youtu.be/lr7KCzPKJy0 och då den hade tillhörande skriftligt mönster tänkte jag att jag kunde öva mönsterläsning!
:)
Dock så gick jag min egna väg, jag ökade varven och la till en kant...

Jag använde mig utav Create with adlibris summer cake och storlek 4,5 på nålen.
Kanten virkade jag i vitt Bambino garn...

Jag kan verkligen rekommendera denna, den går snabbt åh är super kul att göra!
Min tanke med denna var att jag skulle virka en röd till julafton, men då My säger "filt" och tar utav sig den direkt så är de troligt att hon inte tycker om en röd...
De är så synd för den är super söt på!
Hon är viljestark som sin mor, men jag har lyckats lura på henne den två gånger, så kanske lyckas jag övertala henne!
Håll tummarna!
;)

Tänk om man hade koncentrationsförmågan att virka en till sig själv, ser så mysigt ut då hon har på sig sin!
:D

/ RatEmma

Av ratemma - 12 september 2019 09:58

Långt mellan gångerna man uppdaterar här, men just nu njuter jag utav mitt livs kärlek som gör de alldeles omöjligt att pyssla åh dona på!
Hon är 1,5 år nu åh gör min vardag allt annat än grå! <3

Ibland får man en idé som man inte kan släppa, googlade åh såg att de var inte bara jag som haft den, så jag greppade nålen åh började virka!
Här har ni resultatet:

Gjorde ett snabb besök på typaffären och införskaffade mig 1m tyll i tron att de skulle räcka... det räckte halvvägs... så som vanligt klippte jag i gardinerna! Man tager vad man har en söndagkväll då man är pyssel sugen!
><

Tanken var att detta skulle vara baksidan åh att jag skulle virka vita snören, men My hade en helt annan idé och självklart skulle hon få ha de vackra knapparna fram!

Detta blev som en liten prinsessklänning!

Snabb virkade även ett hårband!

Denna var otroligt rolig att göra och dessutom gick den fort att få klar då man bara behövde virka en liten topp!

Mammas lilla prinsessa!
<3

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards