ratemma

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av ratemma - 11 maj 2015 12:50

 Brukar inte ta "beställningar" men de är inte lätt då min käre mor har halft lovat... Så...

Med utgångspunkterna:

-Tårta

-Stor

Blev de detta:

 

Denna lilla (stora, ca 25 cm hög) ask ska till Japan... De ska vara en bröllopsgåva... Jah, jag vet att de inte skriker bröllop, men jag hade inget hemma och med bara två dagar så hade fick de bli detta...


Papperna kommer från Maja Design... En sarlig blandning mellan Vintage Frost basic och Vintage Autumn basic...

På ett papper fanns texten: "Memories are timeless treasures of the heart" och självklart fick det pryda lockkanten..!

 

Alla blommor har jag färglagt med antingen perfect pearl+vatten, perfect gold+vatten eller perfect gold+vatten+distress ink refil milled lavender för att sedan distressat dom något med walnutstain...

Syns inte på bilderna, men de glimrar på fiiiiint! 
  

  

Kunde inte låta bli att dutta dit lite små bär som kommer från en styckad ljusmanschett...

 

Som vanligt är själva tårtgrunden uppbuggd på ihoprullat wellpapp...

 

För att mjuka upp blomsterklasarna något duttade jag dit utstansade spetsblommor...

  

Seambindningen är färgat med perfect pearl gold+milled lavendel+tattered rose+dylusions crushed grape...

 

Fötterna är metallhörn... Rullat ihop spetsen för att göra den något stabilare och repa bordet...

 

 

Färgat framsidan på fjärilarna med walnut stain och baksidan med dusty concord...

 

2 sorters liljor, wild rosebuds och chrysanthemums...

 

Dum som jag var så klädde jag insidan på asken innan jag fäst fötterna med brads... Men allt går att fixa med lite papper och en kantstans... Ser nästan ut att vara planerat? 

  

 

Maja Design gör jobbet åt en! Älskar verkligen dessa papper!

Hittade meningen: "Treasures of the heart" och självklart kunde jag inte låta bli..!



Fick även frågan om inslagning... Hmm tänkte jag... Om jag ska slå in den så kan dom juh inte stoppa något i den... Så.... De fick bli en ask till...


(Dåliga bilder, svår att fota då de skimrar...)

 

Den är byggd med chipboard och även den klädd i Maja design...

Fönstrerna är laminat papper...

 

Lämnade den odekorerad då den ska fraktas... Sen tyckte jag att de inte behövdes... En liten rosett för stängning och vips så var den klar...

 

De är fönster på tre sidor, framfönstret är lite längre än sidofönstrerna...

 

Att baksidan inte fick sig ett fönster har att göra med en liiiiten överraskning invändigt...

(Varning: SUPER DÅLIG BILD)

 

... Nämligen en SPEGEL!

  

De roliga med scrapbooking är att de finns mycket mumma... Och spegelpapper (eller vad de kallas) är en bara en av dom!

(De är locket som hänger där bak...)


Konstruktionen på denna är ganska enkel... Böjrade med botten... För att förhindra att tårtan åker runt så byggde jag en ram, ca 1½ cm hög, med en cirkel och sen utgick jag från den...


Lådan är ca 25,5 hög och 15,5 bred


Nu återstår de bara att se om dom tycker om den..!


// RatEmma



Alter · Ask · Tårta

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards