ratemma

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Liten korsett i rosa och metall

Av ratemma - 28 juli 2012 20:56


De senaste två svängarna har jag knåpat ihop ännu en korsett...

Jah... Jag vet... Men de är så rackarns roliga att göra...

Försökte göra den lite sötare, så de fick bli rosa ditaljer, men jag kunde inte slita mig från metalltejpen...

  

Här kommer den:


 


Titta!
Inga fjärillar..!

  


   


                        


 


 


 


                         


Hemma gjorda blommor och hattnålar...

Baby rosa stickles på blommorna, banden och fjärillen...


 


 


                        


Okej då... EN ynka liten fjärill...

  

TH´s movers & shapers tickets set + mini sewing room set, Rox Stamps biljett die + stämpel, MS`s classic butterfly, Papermania mini polka embossing folder. 


Duttade dit lite Crackle Paint på mannekängens vita delar, syns inte så bra på bilderna, men de är lite sprickor... Även täckt större delar utav korsetten i svart akrylfärg...


 


 


Embossat en liten fjärill också...

Måste bara säga att jag ÄLSKAR min stämpelförvaring!
Nu går man fort och smidigt igenom alla!


 


Hann påbörja ännu ett projekt innan jag plockade ihop...

Så jag LOVAR nästa gång bjuder jag INTE på en korsett..!

  












 

 
 
Angelica

Angelica

28 juli 2012 23:19

Snyggt, som alltid!
Gillar kedjan, superläckert!
Ha det!

http://www.angelicasscrap.blogspot.com

 
stephi

stephi

29 juli 2012 08:56

verkligen superduper fint...å vad snyggt med silver och rosa.

http://www.stephis-kort.blogspot.com

 
snojbi

snojbi

29 juli 2012 11:52

Sååå kanonsnyggt

http://www.snojbi.blogspot.se

 
Hobbyhelen

Hobbyhelen

29 juli 2012 12:11

Som vanligt helt vansinnigt läckert! Jag tycker du får till det med metalltejpen så superfint!

/H

http://hobbyhelen.blogspot.se

 
Linneas Atelje

Linneas Atelje

30 juli 2012 23:46

Så snyggt! Och väldigt mycket vintage..

http://linneasatelje.scrapbooking.blogspot.se

 
Cornelia

Cornelia

1 augusti 2012 07:41

Korsetternas Mästarinna, det är du det! Superläcker!!!

http://www.raggsockababbel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ratemma - 22 september 2023 13:46

Dottern vart besatt i Wednesday-dansen åh ville ha en docka... Så de va bara att greppa virknålen och göra ett försök! Använt 8/4 garn, tyll och 2 mm nål. Utgick från samma mönster som min tidigare docka. Kläderna och skorna skedde på måfå... Då...

Av ratemma - 23 maj 2023 14:19

Då en arbetskamrat fått barn så greppade jag nålen åh knåpade ihop en till snutte... ... Denna gång till en liten kille! ...

Av ratemma - 2 maj 2023 11:52

I helgen blir det dop och jag tog mig modet att virka en snutte! ? Nu är allt inslaget och klart så nu kan jag inte fega ur! ? Hittade en rolig beskrivning på Youtube: https://youtu.be/QaBRGTvLLWU Men som vanligt följde jag den inte helt. Huv...

Av ratemma - 28 februari 2023 21:21

På fredag är det den stora dagen, min dotter fyller en hel hand! 🖐 Hon är super stolt åh redo för att flytta hemifrån, självklart får jag komma och hälsa på och framför allt sköta städningen!   Blev less på present papper så jag dök n...

Av ratemma - 23 juni 2022 13:24

För fem år sen påbörjade jag denna och sen har den legat undanstoppad i en låda... Jag har verkligen saknat att kunna slå mig ner i min hörna åh glömma bort världen en stund. Lite svårt nu förtiden, men igår tog jag mig tiden och här har ni re...

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards