ratemma

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Nu är jag redo för en tur på balen...

Av ratemma - 1 mars 2012 21:24

... Saknas bara en inbjudan och en klänning...

 

Idag har jag knåpat ihop en mask, tror att de kallas balmask...

Kärt barn har många namn..!

 

Utgick från Panduros "Halvmask orientalisk", dock så klippte jag bort saken i mitten plus att jag rundade kanterna lite... 


Så här blev de:


Karln vägrade stå modell, så ni får se mina väl klippta naglar..!

 

Kom sen på min lilla byst...

 

  


       

        

Klippte en swirl och formade till den... Fastnade inte riktigt bra på underlaget, så jag limmade dit den..

Som vanligt har limmet ej hunnit torka, de "vita" som ni ser kommer att försvinna...

   



   


       


 

  Använt mig utav Tim Holtz Gadget Gears...

Ville få en tuff mask, så jag höll mig från blommor och fjärillar...

Blev kuggisar och fjädrar istället...

Har klippt till vissa fjädrar så att de skulle bli lite mer "liv"... Även hett glitterlim på topparna så att inte formen förstörs lika lätt...

Syns väldigt dåligt, men de är glitterlim på kugghjulen också (tre olika typer), dock så är de svårt att fota... 

(Pärlan och kedjan är dit limmad och som vanligt är de inte riktigt tort så de har inte hunnit bli genomskinligt..)


Insidan, eller kanske heter baksidan, är lämnad som den var... Tänkte måla den svart, men om den nu kommer till användning är de nog säkrast att låta bli då man inte vet om de färgar utav sig..!

 

 

Ett tips om ni ska göra en och om ni, som jag, dekorerar så man inte kan lägga den kommer här:


 


   

Ibland är papperhållaren ens bästa kompis då man inte har mer än två händer..!

  









 

 
 
Malin

Malin

2 mars 2012 05:45

Men så snyggt Emma! Jag gillar dina idéer!

http://cri-kee76.blogspot.com

 
nina

nina

2 mars 2012 13:43

sååå snyggt, om du inte blir bjuden på maskerad får du ordna en själv denna måste bara användas:-)

http://niwasscrap.wanis.se

 
Scraptroll

Scraptroll

7 mars 2012 07:34

Vilken läcker mask du gjort :-)

http://scraptroll.blogg.se

 
Angelica

Angelica

10 mars 2012 13:08

Läckert!

http://www.angelicasscrap.blogspot.com

 
Lotta (Lof)

Lotta (Lof)

13 mars 2012 09:58

WOW - Hur läcker som helst!!!
Har kommit på mig själv att sitta och titta länge på bilderna. Vilket jobb, men det har lönat sig...
Hoppas jag blir bjuden på maskerad, då ska jag lifta dig!
Ha en bra vecka

http://lottasvra.blogspot.com

 
Pysselfröken

Pysselfröken

18 mars 2012 07:18

Wow så häftig mask! Ha en fin söndag.
Kram

http://pysselfrkensblogg.blogspot.com

 
Tigerblomma

Tigerblomma

27 mars 2012 07:07

Ja, visst är de roliga att göra! Din är megafin den också. Jag var helt säker på att jag redan hade kommenterat den. Måste ha missat något när jag skrev min kommentar. Fin är den hur som helst.

http://www.tigberblomma.blogspot.com

 
Carina

Carina

30 mars 2012 20:58

Whooo så läckert.Detta är du en mästare på!!!

http://carinaspysselsida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ratemma - 22 september 2023 13:46

Dottern vart besatt i Wednesday-dansen åh ville ha en docka... Så de va bara att greppa virknålen och göra ett försök! Använt 8/4 garn, tyll och 2 mm nål. Utgick från samma mönster som min tidigare docka. Kläderna och skorna skedde på måfå... Då...

Av ratemma - 23 maj 2023 14:19

Då en arbetskamrat fått barn så greppade jag nålen åh knåpade ihop en till snutte... ... Denna gång till en liten kille! ...

Av ratemma - 2 maj 2023 11:52

I helgen blir det dop och jag tog mig modet att virka en snutte! ? Nu är allt inslaget och klart så nu kan jag inte fega ur! ? Hittade en rolig beskrivning på Youtube: https://youtu.be/QaBRGTvLLWU Men som vanligt följde jag den inte helt. Huv...

Av ratemma - 28 februari 2023 21:21

På fredag är det den stora dagen, min dotter fyller en hel hand! 🖐 Hon är super stolt åh redo för att flytta hemifrån, självklart får jag komma och hälsa på och framför allt sköta städningen!   Blev less på present papper så jag dök n...

Av ratemma - 23 juni 2022 13:24

För fem år sen påbörjade jag denna och sen har den legat undanstoppad i en låda... Jag har verkligen saknat att kunna slå mig ner i min hörna åh glömma bort världen en stund. Lite svårt nu förtiden, men igår tog jag mig tiden och här har ni re...

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards