ratemma

Alla inlägg den 18 november 2011

Av ratemma - 18 november 2011 21:43

Här kommer en liten förklaring hur jag gjorde mina "hattnålar":


Tog vanliga knappnålar och sen limmade jag mellan varje pärla...

Bara att dutta på efter tycke och smak..!

  



   

Av ratemma - 18 november 2011 20:53

Idag blev de en tårtbit!

Fick en härlig vinst från Änglafröjd och tyckte att ett av papperna (de ljusblåa) passade alldelens utmärkt!


Här kommer nå bilder:


 


 

Knycklade ihop och ink:ade Tim:pans härliga ticket´s!

Tyckte att en säkerhetsnål och lite charms gjorde sig bra där..!

  


 


 

Har en förklaring till varför de är glest med blommor på denna sidan...

De kommer på en liten stund..!

  

 

Sytt till "grädden" och gjort (eller de heter väl dekorera) "nålarna" själv.

(Kommer att komma en beskrivning på nålarna) 

Som vanligt har jag gjort blommorna själv...


 

Klippte utav pärlswirl:en så att den skulle fortsätta på "baksidan"...


 


  

De syns inte så bra, men jag har embossat vita swirl´s på locket.


 

Självklart går den att öppna...


 

Och här har ni förklaringen till varför de är så glest med blommor här bak..!

 

Ni kanske märker att jag har ink:at "körsbäret" rött, med tanke på mina röda händer... Då ska ni se mitt ansikte..!
 


De här är ett bidrag till 100% Norr!


Måste avsluta detta inlägg med denna bild...


 

Jag fotar mina saker i sängen med en svart kudde som bakgrund och då är de lätt att man får besök..!

Tur nog så var hon ren och fin då den andra hunden har legat och tvättat henne... Tror dock inte att hon fick till frissan...

  



    

  

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards